Poď pracovať aj ty do štátnej firmy! Tu sú dôvody

  1. Domov
  2. Export
  3. Poď pracovať aj ty do štátnej firmy! Tu sú dôvody

Možno si povieš, že to nie je pre teba. Že štátna firma nemôže byť odvážna, sexi a fresh. My ťa presvedčíme, že to môže byť aj inak. Rozprávali sme sa s Vierou Pošíkovou z MH Teplárenský holding. 

 

Ako MHTH vníma proces transformácie vo firmách, ako sa Vám podarilo implementovať zmeny a čo to obnášalo? Čo musí nastať v takom kolose, aby sa štátna firma stala fresh a sexi? 

 

Pre transformáciu u nás boli kľúčové dve roviny, fúzia 6 spoločností z pohľadu legislatívy, nastavenia procesov, časovej náročnosti alebo nákladov a zároveň tvorba novej firemnej kultúry. Tá má spájať 6 solitérov do jednej spoločnosti, v ktorej by sa stretlo to dobré z minulosti s tým moderným alebo fresh a sexi.  

A čo k tomu potrebujete? Jednoznačne lídra s jasnou víziou, ktorý ju dokáže predstaviť ostatným a pozvať ich do zmeny tak, aby sme boli na jednej lodi a spolupracovali. Potrebujete sa rýchlo zorientovať v súčasnej situácii spoločností, takže kvalitné dáta, a zároveň si dobre definovať, čo spojením chcete získať. Podľa toho si vyberiete skúsených profesionálov, ktorí zastrešia kľúčové oblasti ako legislatívu, financie, obchod, výrobu, IT, HR, atď.

Keď to spravíte dobre, vyzerá to ako koncert pod taktovkou skvelého dirigenta. Každý z členov toho orchestra je dôležitý, hrá na iný nástroj, no spolu vytvárajú symfóniu. Takže všetko je to opäť o ľuďoch a jasnej vízii, vytvorení DNA firmy, firemnej kultúry s hodnotami, ku ktorým sa  spoločne a hrdo prihlásia zamestnanci. 

 

Čím je MHTH iný ako akákoľvek iná firma, ak odhliadneme od toho, že je štátna? 

 

Aj v tom, že je to nová značka vytvorená na Slovensku, ktorú ale nebudujeme na zelenej lúke, ale na brown fielde. Spája v sebe dlhoročnú históriu teplární a silu ich spojenia. Unikátna je tým, že nám žiadna matka zo zahraničia nediktuje, kam by sme sa mali uberať. Stratégiu a víziu sme si vo firme nastavili sami rovnako ako firemnú kultúru. Na jej tvorbe sa podieľalo 26 kľúčových ľudí. Bol to proces, ktorý zahŕňal sériu stretnutí. Naozaj nám záležalo na tom, aby sa pod ňu mohli podpísať dlhoroční zamestnanci, ako aj kolegovia, ktorí ako noví prišli do projektu transformácie. Sme odvážni, lebo chceme sledovať a prinášať na Slovensko nové trendy, aby sme sa vedeli prispôsobiť meniacemu sa svetu a ísť vpred.    

 

Čo by ste pomenovali ako vaše USP, unique selling proposition, čím ste výnimoční? 

 

Skúsenosti, expertíza kolegov s dlhoročnou praxou v oblasti energetiky, ale aj obchodu, HR, IT, atď. v kombinácii s víziou byť vlajkovou loďou v poskytovaní energetických služieb a robiť preto reálne kroky, t.j. mať odvahu prísť s unikátnymi riešeniami, ktoré na Slovensku nemajú obdobu.  

 

Prečo by mali mladí ľudia prísť k Vám pracovať? Čo je to Vaše prečo? 

 

Nájdete tu veľa ľudí, ktorí svoju prácu robia naozaj dobre, sú to skutoční odborníci vo svojej oblasti a ešte pracujú aj s plným nasadením, plnou vážnosťou a chuťou. MHTH v sebe spája stabilitu a chuť posúvať veci vpred cez nové unikátne projekty a technológie. Budete mať možnosť participovať na inovatívnych projektoch a ak sa chcete učiť, stať sa expertom, skúsení kolegovia sa radi podelia o svoje skúsenosti. Nehovoriac o tom, že do rozvoja našich zamestnancov investujeme, lebo chceme s týmto rýchlym svetom držať krok. 

 

Kde vidíte prienik hodnôt s Nexteriou? 

 

Keďže našimi hodnotami sú  Zodpovednosť – Charakternosť – Profesionalita – Tímovosť a spolupráca – Cieľavedomosť – Otvorenosť a úprimnosť, myslím si, že sme si v hodnotách veľmi blízki a aj preto bolo naše nadviazanie spolupráce prirodzené. 

 

Aké soft skills sa uplatňujú vo vašej organizácii a čo by mal mladý človek vedieť, keď ide k Vám na pohovor? Na čom Vám záleží? 

 

 

V prvom rade by mal mať chuť učiť sa nové veci a byť zvedavý. Ideálne je, keď má záujem o technický smer a energetiku, určite u nás využije analytické myslenie, komunikačné zručnosti i kreativitu. Je pre nás dôležité, aby bol kandidát korektný, otvorený, proaktívny a mal tímového ducha. Určite očakávame, že si pozrie, kto sme, čomu sa venujeme, lebo to práve svedčí o jeho záujme. A ak sa nájde našich hodnotách, radi budeme hľadať možnosti spolupráce. 

 

Určite ste zachytili tému odlivu mozgov. Prečo by mladí ľudia mali zostať na Slovensku, resp. prečo by sa mali chcieť vrátiť a ideálne – prečo práve k Vám? 

 

Ak všetci odídeme, ako bude vyzerať naša krajina o 10, 20, či 100 rokov? V prvom rade by sme si mohli každý položiť túto otázku a sám za seba si odpovedať, či mi záleží na smerovaní našej krajiny. Ak áno, druhá otázka je, ako chcem JA prispieť ja ako jednotlivec, čomu sa chcem venovať. Na Slovensku žijú rovnako šikovní ľudia ako v zahraničí, vznikajú tu krásne projekty, možnosti sú, hľadajte ich a určite nájdete miesto pre seba aj na Slovensku. Ak sa chcete pozrieť vonku, jasné, choďte, veď spoznávať svet je v mnohých ohľadoch obohacujúce. V MHTH chceme prinášať svetové riešenia aj na Slovensko, byť prvými nielen v oblasti energetiky, čo je náš core biznis, ale sledovať a určovať trendy aj v iných oblastiach našej firmy, v IT, obchode, financiách, či HR. Radi ukážeme, že aj štátna firma môže byť moderná, transparentná a určovať trendy a navyše s ľuďmi, ktorí sú slušní, féroví a popri práci sa vedia spolu aj zasmiať.