S prácou v bankovníctve sa viaže niekoľko stereotypov. Svoje o tom vedia aj naši študenti a študentky. Tí sa počas tohto semestra snažili prísť na to, ako zlomiť tieto predsudky a priblížiť prácu v bankovníctve aj mladej generácii. O tom ako vyzeral projekt v praxi v spolupráci s Tatra Bankou nám viac porozprávali naše študentky Rebeka a Janka.
Projekt v praxi v spolupráci s Tatra Bankou bol zameraný na tvorbu komunikácie špecifických pracovných pozícií v bankarstve jazykom mladej generácie. Vieš nám to trochu priblížiť a povedať čo bolo vaším cieľom?
Rebeka: Áno, konkrétne sme sa zameriavali na pozície Relationship manažéra a Produktového špecialistu na oddelení korporátneho bankovníctva. Najprv sme sa snažili zistiť aké sú voči práci v bankovníctve, alebo aj celkovo korporáte u mladých ľudí predsudky, a čo je pre nich dôležité. Na základe toho sme mali vypracovať stratégiu ako s nami komunikovať, aby sa tieto mylné predsudky buď zmiernili alebo úplne zmizli.
Prečo si sa prihlásila na toto PVP? Čo bola tvoja motivácia?
Rebeka: Prečo do Tatra Banky? Bola som zvedavá, či nám kúpia chlebíčky ako sľubovali. (hahaha) Nie srandujem, aj ja sama som mala veľa predsudkov voči korporátom a zaujímalo ma čo sa stane keď sa s nimi konfrontujem a z prvej skúsenosti zistím aké to je. Zároveň som chcela vyskúšať byť tímlíder, keďže to je jedna z vecí, v ktorej sa chcem v rámci NLA zlepšiť.
Janka: Prihlásila som sa najmä zo zvedavosti, keďže oblasť bankovníctva mi nie je veľmi blízka. Rada skúšam nové veci a práve projekty v praxi využívam na objavovanie nových vedomostí. Skúšam či ma nadchnú aj oblasti, ktorým by som sa inak nevenovala.
Keď sa povie práca v banke, čo si pod tým predstavuješ teraz – po absolvovaní projektu?
Rebeka: Projekt naozaj zmenil môj pohľad na prácu v banke. Predstavovala som si to ako monotónne, nudné zamestnanie bez zábavy. Stále si myslím, že to nie je tá pravá práca pre mňa, ale vôbec nevyzerá tak, ako som si ju vykreslila. Pozície, ktoré sme na jednodňovej stáži “špehovali” a “vypočúvali” vyvrátili väčšinu vecí, ktoré som spomínala. Od pandémie je možný home office na pol týždňa, takže práca je pomerne dosť flexibilná. Zároveň je škoda ostať doma, ak môžete sedieť s príjemnými kolegami v open-space kancelárií s parádnym výhľadom na staré mesto. Každý deň sa riešia iné požiadavky klienta, čiže ani monotónnosť sa nepotvrdila.
Janka: S prácou v korporátnom bankovníctve sa spája veľa predsudkov a my sami sme chceli zistiť, či sú pravdivé. Z projektu odchádzam so zistením, že práca v banke vie byť dynamická a rôznorodá. Nie je to iba o ekonomike a číslach, ale aj o možnostiach, vzdelávaní,osobnom raste a kreativite.
Ako prebiehal tento projekt? Na čom všetkom ste pracovali?
Janka: Aby sme mohli stavať na faktoch a nie domnienkach, potrebovali sme zistiť aktuálnu situáciu a získať dáta. Vytvorili sme tak prieskum medzi študentmi vysokých škôl s cieľom zistiť ich požiadavky a preferencie u ich budúceho zamestnávateľa. Tie zväčša iba potvrdili naše hypotézy. Každý z tímu absolvoval dennú stáž na odlišnom oddelení v Tatra Banke. V praxi sme si tak overili, či Tatra Banka spĺňa požiadavky atraktívneho zamestnávateľa pre mladú generáciu.
Rebeka: V tíme sme dali dokopy všetky uhly pohľadu, ktoré sme nadobudli a hľadali cestu ako vie banka odprezentovať pozície aby ľudia videli realitu, nie stereotyp. Ilustrovali sme to cez sociálne siete, video tvorbu a copywriting. Snažili sme sa banke ukázať kde majú výhody aj nedostatky voči konkurencii. Na záver sme naše poznanie zhrnuli do prezentácie a finálne projekt odovzdali.
Ako ste spolupracovali? Klapalo vám to v tíme?
Rebeka: Približne raz za týždeň sme sa stretli na online calle a zistili ako na tom sme s prácou urobenou za týždeň. Či niekto nepotrebuje na niečo spätnú väzbu alebo pomoc. Väčšinu projektu sme sa nedelili na menšie skupiny, no v závere nám to pomohlo zefektívniť prácu.
Janka: Každý týždeň sme absolvovali stretnutia priamo v Tatra Banke, kde sme veľa diskutovali. Ako tím sme sa pasovali počas projektu s rôznymi zadaniami, ktoré sme už riešili sami, mimo oficiálnych stretnutí. Nájsť vhodný čas na hovor pre 9 ľudí počas skúškového nie je ideálne :D, ale myslím, že sme to super zvládli.
Ako hodnotíš spoluprácu s Tatra Bankou?
Rebeka: Veľmi pozitívne. Vždy boli na nás pripravení, jasne komunikovali kam sa máme do ďalšieho stretnutia posunúť. Dostávali sme aj konštruktívnu spätnú väzbu na našu prácu, aby sme sa niekam posúvali v prezentačných zručnostiach. Niektorí spolužiaci dokonca uvažujú nad prácou v Tatra Banke aj po ukončení projektu.
Čo bolo pre teba na projekte najprínosnejšie? Čo si z neho odnášaš?
Rebeka: Bola to super príležitosť. Najprínosnejšie bolo pre mňa prerámcovanie (reframing) toho ako vidím ľudí, ktorí pracujú v banke. Nemusia to byť len nudní korporátny muži v oblekoch, sú to ľudia ako všetci ostatní len majú radi čísla, ekonomiku a iných ľudí, ktorým sa snažia pomôcť sprostredkovať čo najlepší deal. Zároveň som mala ideálny tím, takže sa mi potvrdilo, že ak si na začiatku definujeme očakávania, všetci budeme s priebehom projektu spokojnejší.
Janka: Odnášam si informácie, no najmä praktické skúseností. Od analyzovania problémov, tvorby prieskumu, hľadaní riešení až po prezentáciu výsledkov našej práce. Zistila som ako vyzerá práca v korporátnom bankovníctve, čo obnáša a vytvorila som si tak vlastný obraz. Ako inak, v Nexterií často spomíname komunitu a ani tento projekt nebola výnimka. Najviac prínosný mi bol čas strávený so spolužiakmi.
Chceš aj ty získať skúsenosti a zručnosti, ktoré budú svietiť na tvojom CVčku, skúšať nové veci, spoznať inšpiratívnych ľudí a učiť sa od tých najlepších, Nexteria Leadership Academy je práve pre teba. Prihlás sa už dnes do ďalšieho ročníka NLA. Vyplň krátku prihlášku, napíš pár slov o sebe a postúp ďalej. Tešíme sa na teba.