Klaudia Miklušáková má len 23 rokov a už sa môže pýšiť prácou, ktorá ju napĺňa. Vďaka podujatiu Night of Chances Business 2018 sa je podarilo zaujať adidas tím, ktorý mal v októbri na NOCi svoj stánok. Ako tvrdí, padli si navzájom do oka a malo to veľmi rýchly spád. Dnes pracuje ako Reebok Coach pre cip marketing pre slovensko-maďarský trh a svoju prácu si nevie vynachváliť. Ako sa to celé udialo, nám porozprávala v krátkom rozhovore.
K tvojej práci si sa dostala vďaka Night of Chances Business. Vieš nám priblížiť, ako sa to celé odohralo?
Bola to zhoda náhod, že sme sa našli a úplne sme si sadli. Ja som šla na Business s tým, že som chcela vidieť najmä prednášky a popozerať si stánky. Moji známi mi odporučili, aby som sa šla pozrieť aj na stánok adidasu, pretože akurát hľadajú niekoho, kto má vzťah k športu, vie veľmi dobre po slovensky a po maďarsky a je ešte stále študentom. Povedala som si, že to skúsim, brigáda sa vždy hodí. Prezradili mi kritériá, na základe čoho by ma prijali a úplne mi to sadlo. Potom to malo celkom rýchly spád. Odovzdala som im CV, v pondelok som mala pohovor, v utorok ma prijali a v nedeľu som už cestovala na coach summit do Nemecka.
Ako vyzerá práca coacha?
Mojou hlavnou úlohou je dávať do povedomia značku Reebok , propagovať ju a taktiež ju testovať. Ako coach tejto značky školím našich zákazníkov o technológiách a funkčnosti, ktoré sú za danými produktmi. Tie testujeme osobne, ale aj v rámci tréningov. Napríklad bežeckú, či tréningovú obuv prinesieme na tréning, kde si ju môžu účastníci tréningu vyskúšať zadarmo. Nie je to len o školení o produktoch, ale aj o vyskúšaní si ich na vlastnej koži, pretože vlastná skúsenosť a odozvy sú pre nás veľmi dôležité. Chodíme aj priamo do obchodov, kde sa snažíme nadviazať vzťah jednak s naším zákazníkom a aj s konečným spotrebiteľom. Naším cieľom je, aby zamestnanci jednotlivých obchodov boli čo najlepšie informovaní o technológiách obuvi značky Reebok a samozrejme, aby dokázali odporučiť vhodnú obuv, poprípade poradiť s jej výberom. Nie každému sadne rovnaký typ.
Je to skôr práca v teréne, či už chodíme navštevovať obchody, testujeme produkty, alebo sa zúčastňujeme športovým podujatí. Obchodov, ktoré spadajú do môjho rajónu je viac, takže sa stále stretávam s ľuďmi. Ani práci v kancelárskom prostredí sa však úplne nevyhnem. Máme weeekly meetingy a príprava prezentácií na školenia zaberie tiež svoj čas.
Koľko času ti zaberie celkovo tvoja práca?
Záleží od obdobia. Každoročne máme dvakrát (jar, jeseň) Coach Summite, kde sa aj my koučovia vzdelávame o nasledujúcej kolekcii, jej technológiách a novinkách. Po nich nasleduje spracovanie nových informácií, vytvorenie podkladov a prezentácií na školenia pre našich zákazníkov. V mojom prípade aj ich prekladanie do dvoch jazykov. Školenia sú zvyčajne celodenné, active selling mi zaberie približne 6 hodín dva až trikrát do týždňa, testovanie produktov a športové podujatia sú individuálne a v neposlednom rade aj administratíva, ktorá je podľa potreby. V období jar – leto je tej práce viac, keďže vtedy sa koná väčšina športových podujatí. Pracujem ako intern, ale nie vždy je to presných 20 hodín týždenne.
Je to pre teba tvoj dream job?
Je ťažké povedať, či je to môj dream job, keďže som predtým nad takýmto typom práce nepremýšľala. Študujem na Chemickej fakulte a to ma viedlo skôr k tomu, aby som pracovala v chemickom priemysle. Bola som však aktívna športovkyňa na základnej aj strednej škole. Práca v adidase mi preto zrazu prišla ako prirodzená cesta. Nie je to práca, ktorú som si vysnívala, ale je to práca, ktorá ma baví.
Čo ťa na nej baví najviac?
Spojenie športu s prácou. Môžem si zacvičiť a popritom testovať nové produkty a stále pracovať. Baví ma tiež, že stretávam nových ľudí a nie je to stereotyp, kde musím prísť do kancelárie, odrobiť si daný počet hodín a odísť domov. Môj flexibilný pracovný čas je perfektný, prispôsobujem si ho podľa seba. Je to pre mňa veľmi dôležitý faktor vzhľadom na to, že ešte študujem.
Čo si sa naučila o sebe vďaka tejto práci?
Zlepšila som si time-management, keďže to, ako si rozvrhnem svoj pracovný čas, je na mne. Tiež cítim, že sa zlepšili moje prezentačné schopnosti. Tým, že školím iných ľudí a učím ich prezentovať produkty, som sa musela sama zlepšiť. Všetky školenia, z ktorých sa učím ja, sú v angličtine. Taktiež sa náš tím skladá z coachov z rôznych krajín, a tak som prirodzene spravila pokrok aj v anglickom jazyku. Hlavné bolo nebáť sa a ísť odvážne do toho (úsmev).
V čom vidíš najväčšie pozitíva eventu Night of Chances?
Na Night of Chances je veľa príležitostí nájsť si prácu, treba len chcieť. Keď už sa Noci zúčastníte, idete tam s tým, že sa chcete oboznámiť s firmami a zistiť, ako fungujú. Je to veľké plus pre študentov, lebo nikde inde nenájdete pokope toľko dobrých firiem, ako na NoC-i. Hlavné je to, že zo strany firiem je tiež dopyt po študentoch. Nikto tam nie je len preto, že musí, ale preto, že tam chcú byť.
Klaudia Miklušáková je študentkou Slovenskej technickej univerzity v Bratislave (Fakulta chemickej a potravinárskej technológie). Jej súčasnej práci predchádzali rôzne brigády a športové úspechy (napr.: bronzová medaila z Majstrovstiev Slovenska v atletike v disciplíne 4x100m). Ako na záver dopĺňa: „Najväčšou výzvou pre mňa v súčasnosti je robiť svoju prácu dobre, zlepšovať sa v nej a šíriť povedomie o našich produktoch.“
Regina Ulejová