Získať reálnu prax už počas štúdia môže byť skvelým štartom tvojej kariéry. Ale kde takúto prax nájsť? V Nexteria Leadership Academy si uvedomujeme, že získanie praktických skúseností môže byť pre študentov výzvou. Preto každý semester pripravujeme niekoľko projektov v praxi v spolupráci s verejným, neziskovým a súkromným sektorom. Týmto spôsobom im ponúkame možnosť zapojiť sa do reálnych projektov, rozvíjať svoje schopnosti a nadobúdať skúsenosti, ktoré ti pomôžu uspieť na pracovnom trhu.
Projekty so sebou prinášajú užitočné skúsenosti z praxe, kde sa môžu naši študenti a študentky učiť od tých najlepších. Taktiež sa pomocou týchto projektov môžu študenti podieľať na rôznych zmenách a inováciách, a pomôcť tak k rozvoju firiem, organizácií alebo prispieť k zlepšovaniu verejných služieb na Slovensku. Poďme si predstaviť, v akých projektoch sú študenti a študentky NLA zapojení tento semester!
ACCENTURE
Vytvor v Nexterii systémové riešenie pre starostlivosť o našu komunitu
Accenture je globálna spoločnosť, ktorá poskytuje odborné služby v oblasti digitálnych a cloudových riešení a bezpečnosti. Venuje satvorbe stratégií a poradenstvu, realizácii veľkých technologických transformácií, je najväčšia digitálna agentúra na svete a prevádzkuje procesy a služby priamo v mene svojich klientov. V tomto školskom roku bol projekt v praxi s Accenture zameraný na pomoc samotnej Nexterii. Študenti mali možnosť lepšie pochopiť fungovanie Nexterie a bližšie spolupracovať s tímom, tentokrát v roli ich klienta, pre ktorého robili analýzu a vytvárali CRM (Customer Relationship Management) riešenie na podporu partnerov a podporovateľov Nexterie.
ORANGE
Prines inšpiráciu do živého projektu nového portálu pre veľkých klientov
Orange je najväčším operátorom na Slovensku a vďaka spolupráci v rámci projektu v praxi sa študenti a študentky NLA zapojili do procesu návrhu nového digitálneho riešenia pre firemných zákazníkov, ako sú napr. Mecedes-Benz či Dopravný podnik Bratislava. Okrem toho sa zúčastnili aj testovania jeho použiteľnosti v praxi a pomohli s plánovaním jeho nasadenia.
„Do projektu som išla takmer s nulovými vedomosťami o danej téme. Som veľmi vďačná celému tímu za ich prístup a entuziazmus, s ktorým išli do tohto projektu. Nerobili rozdiely medzi nami, všetko jasne a postupne vysvetlili, tak aby každý z nás bol v obraze. Viem si lepšie predstaviť ako funguje projektové riadenie, ako asi prebieha riešenie zadaní a taktiež práca v tíme.“
„S projektu si odnášam nové znalosti, najmä v rámci researchu a praktické nástroje, kde viem robiť UX research. Taktiež si odnášam ďalšiu skúsenosť v rámci prezentovania.“
CIVITTA
Cesta k nadupanému climathonu 2024
Climathon je výnimočné podujatie v spolupráci mesta Bratislava a spoločnosti Civitta – hackathon, ktorý v sebe prepája reálne projekty hlavného mesta Bratislava zamerané na odolnosť proti klimatickej zmene a jedinečné dátové zdroje z biznisu. Pomocou takéhoto podujatia môže mesto aktívne zapojiť obyvateľov do plánovania a tvorby politík mesta. Študenti a študentky NLA podávali pomocnú ruku pri organizácií podujatia a mohli si vyskúšať, čo všetko takéto podujatie zahŕňa. Od komunikácie na sociálnych sieťach, výpomoc pri koordinácií tímov a mentorov až po zbieranie spätnej väzby a vyhodnotenie finálnych projektov.
„Projekt ma naučil mať lepší time management a transparentnejšiu komunikáciu. Zároveň som sa naučil lepšie delegovať svoje tasky a pýtať si pomoc.“
„Veľkým prínosom pre mňa bola aj úloha projektového asistenta, ktorá mi umožnila detailnejšie nahliadnuť do dynamiky tímovej spolupráce a lepšie pochopiť, ako fungujú rôzne procesy v rámci projektov.“
HYDROTOUR
Inovuj zákaznícky servis jednej z najväčších cestoviek na Slovensku
Hydrotour je cestovná kancelária s 30-ročnými skúsenosťami, ktorá z bezmála stovky klientov stúpla od založenia až stonásobne. Z obľúbenej destinácie Chalkidiki sa s jej pomocou vieme dostať do stoviek ďalších destinácií. Na Slovenský trh dokonca priniesli ako prví zájazdy na ostrov Rhodos. Dnes zodpovedá za desaťtisíce klientov ročne a udržiava si stabilitu nie iba v rádoch klientov, ale tiež obchodných partnerov. Študenti a študentky NLA mali za úlohu navrhnúť inovatívne riešenia pre zlepšenie zákazníckej skúsenosti v reálnych obchodných prevádzkach cestovnej kancelárie Hydrotour. Nahliadli do odvetvia cestovného ruchu a získali praktické zručnosti v design thinkingu či vytváraní prototypov.
„Odniesol som si nové skúsenosti z oblasti zákazníckej skúsenosti na pobočkách, vyskúšal si prácu s novými nástrojmi, ako je náríklad 5 sekundový test.“
„Vďaka tomu, že som bola v roli projektového asistenta si odnášam aj skúsenosti, ktoré sa týkajú hlavne manažovania ľudí a informácií.“
TATRA BANKA
Skúmaj Greenwashing v bankovom sektore
Tatra banka vytvára na Slovensku štandard etického bankovníctva, vyhráva ocenenia banky roka, dáva stabilnú prácu tisícom ľudí, masívne podporuje vzdelávanie a kultúru, inovatívne sa prispôsobuje najnovším trendom. Cieľom projektu bolo analyzovať praktiky greenwashingu v bankovníctve a podporiť transparentnosť a dôveru verejnosti.
„Odnášam si utvrdenie v tom, že hodiny ESG na vysokej škole boli k niečomu dobré a je to sféra, v ktorej sa do budúcna oplatí orientovať. Na projekte som zistila, že je to veľká téma aj vo svete bankovníctva. Naučila som sa aké zelené produkty sú dnes trendy a žiadané naprieč európskymi bankami, aké ekologické produkty ponúkajú slovenské banky, ale aj aké správania zo strany bánk môžu byť považované za zavádzajúce v oblasti ekológie. Odnášam si teda tiež poznatky o tom, ako kriticky zhodnotiť či je banka naozaj šetrná k životnému prostrediu alebo či je to len taktická hra na zlepšenie si renomé a prilákanie nových klientov.“
Chceš aj ty získať prax ešte predtým, než získaš diplom?
Prihlás sa do Nexteria Leadership Academy a priprav sa na svoju budúcnosť už dnes! Ponúkame ti možnosť zapojiť sa do reálnych projektov, absolvovať worskhopy a diskusie, vďaka ktorým môžeš rozvíjať svoje schopnosti a nadobúdať skúsenosti, ktoré ti pomôžu uspieť v pracovnom ale aj osobnom živote.